tiistai 10. kesäkuuta 2008

Täydellisyys

Tervetuloa Yöradion pariin. Tänä yönä keskustelemme täydellisyydestä ja vierainamme ovat seksipommi-älykkö Joanna Takiainen, politiikan pelastus Jatta Urpolainen, sekä alusvaatteisillaan valtaistuimella istuva laululintu Mariah Care-y. Tervetuloa studioon vieraat! Ja minä olen tietenkin isäntänne Risto-Matti Yöradio.

RM Yöradio: Ensimmäinen kysymys teille Ms. Takiainen, onko oltava vaalea oltava täydellinen?

Ms. Takiainen: Todellisuushan on se, että minä olen yksi ainoita näyttäviä vaaleita naisia Suomessa, ja esimerkiksi Floridassa asuessani minä olin yksi ainoita näyttäviä vaaleita naisia siellä. Saan paljon anteeksi blondin hiusvärini ansiosta, joten täydellinen nainen on vähän niin kuin minä. Kirjoitinhan minä melkein laudaturin paperit.

Mrs. Urpolainen: Takiainen haastaa selvästi riitaa!

RM Yöradio: No, no, eipäs nyt lähdetä samantien sormilla osoittamaan. Entäs te Mrs. Care-y, mitä teidän mukaan täydellisyys on?

Mrs. Care-y: Muutama vuosi sitten filmasin erästä musiikkivideotani, jossa minun tarvitsi kissatapella toisen naisen kanssa miehestä. Emme löytäneet yhtä täydellistä naista kuin minä, joten jouduimme filmaamaan minut kissatappelemassa itseni kanssa! Hi-hi-hi. Hei tarjoilija, tuo vielä kaksi lavallista Evian-vettä ja kenialaisia lapsia laihdutusguruiksini!

RM Yöradio: Mrs. Care-y, pidätte siis kehitysmaan lapsia laihdutusguruinasi?

Mrs. Care-y: Tietenkin! Siis he ovat niin ihanan laihoja ja haluaisin olla yhtä laiha kuin he, tietenkin ilman niitä kärpäsiä.

RM Yöradio: Aivan Mrs. Care-y. Mrs. Urpolainen, mikä teistä olisi täydellistä käyttäytymistä politiikassa?

Mrs. Urpolainen: No meidän linjan mukaan tietenkin se, että jokaiseen esittämääni kysymykseen vastattaisiin ilman vastakysymyksiä! Tämä on meidän linja ollut aina ja se tulee pysymään niin kuin kovalla työllä rakennettu punatiiliseinä!

RM Yöradio: Tietenkin Mrs. Urpolainen. Oletteko te Ms. Takiainen kenties miettinyt osanottoa politiikkaan?

Ms. Takiainen: Minulle on tarjottu paikkaa jokaisen puolueen puheenjohtajaksi, enkä ole vielä tehnyt päätöstä asiasta. Lisäksi minulle on tullut muutama uusi työkeikka, pari muuta ministeriä pitäisi saada eroamaan. Olenhan osoittanut erinomaisuuteni tässäkin.

RM Yöradio: Toden totta Ms. Takiainen. Entä te Mrs. Care-y, välitättekö politiikasta?

Mrs. Care-y: Why care? Miksi tarvitsemme politiikkaa ja politikkoja? He puhuvat tylsistä asioista, esimerkiksi energiasta. Mitä siitä on puhuttavaa? Sähköä saa töpseleistä! Minun tekisi mieli mennä joskus kongressiin ja kertoa heille tämä tosiseikka, jota he eivät koskaan mainitse!

RM Yöradio: Kiitos 3600 dollarin puheenvuorosta Mrs. Care-y. Asiasta puheenollen, hinnoitteletteko haastattelunne aina sata dollaria sanalta? Ja voisitteko vastata yhdellä sanalla budjettimme vuoksi?

Mrs. Care-y: Tietenkin. Mutta en osaa vastata tähän yhdellä sanalla. Sitä paitsi miten hinnoittelette sen, jos käytän esimerkiksi yhdys sanoja väärin? Maa ilmassa ei ole toista minun kaltaista ihmistä ja sen puolesta minusta se on aivan ymmärrettävää, että mieli piteeni kuuleminen maksaa.

RM Yöradio: Toki Mrs. Care-y. Mrs. Urpolainen, pitäisikö tämän tyyppinen puheenvuoron hinnoittelu kenties säätää Suomen eduskuntaankin?

Mrs. Urpolainen: Minusta on tärkeää että kaikki saavat käyttää puheenvuoroja vapaasti, kunhan ne eivät kohdista kritiikkiä puolueeseemme tai minuun. Negatiiviset puheenvuorot voisimme siis hinnoitella niin, että puhuja maksaisi itse vaikkapa viisi euroa per sanasta. Silloin jäisi moni paha sana sanomatta ja saisimme lisää varoja esimerkiksi kotiseutuni Kokkolan yleisilmeen panostamiseen.

RM Yöradio: Aivan Mrs. Urpolainen. Ms. Takiainen, minkälainen on täydellinen päivänne?

Ms. Takiainen: Uuh miten ihana kysymys! Herätys tekstiviestin ääneen, jossa salainen ihailijani kertoo että hän on viime yönä käynyt luonani ja leikannut hiuskiehkurani muistoksi ilman että olen herännyt. Kohtelias huomionosoitus siis päivän alkajaisiksi. Sitten solariumia, shoppailua jenkkiläisissä kaupoissa, joista löytyy tosi uniikkeja juttuja, joita ei esimerkiksi löydy Helsingin kokoisesta käpykylästä. Spekulointia seksivideostani ulkomaalaisessa positiivisessa juorulehdessä, Suomessa kun lehdet ovat aina niin negatiivisia. Sitten illaksi puutarhan trimmausta ja ilotulitus kunniakseni kaikissa maailman kaupungeissa, niin kuin uutena vuonna on tapana tehdä.

RM Yöradio: Vaatimattomuus kaunistaa. Aihe on täydellinen, mutta ikävä kyllä meiltä alkaa aika ja raha loppua kesken ja vakiohäirikkömme Aamu Radio koputtelee jo studion lasiin. Hyvää huomenta kuuntelijat. Täällä Risto-Matti Yöradio. Tapaamme taas ensi yönä!

Ei kommentteja: